Shein je populární čínský e-shop, který nabízí široký sortiment oblečení a mnoho jiných produktů. Je známý především svými nízkými cenami a pestrou nabídkou. Při nákupu na tomto e-shopu se ovšem může stát, že člověk koupí něco, co nakonec nechce. Jak takové zboží snadno vrátit?
Stejně jako u jiných obchodů, i u populárního čínského e-shopu Shein se může stát, že si člověk koupí něco, co nakonec bude chtít vrátit. Může se to stát úplně každému – někdy si zákazník špatně vybere velikost, jindy přijde produkt, který neodpovídá popisu na webu, a někdy si nákup zboží prostě jen rozmyslí. Naštěstí lze produkt vrátit stejně jednoduše, jako jej lze chybně koupit.
Shrnutí článku
Zboží od Shein lze vrátit do 30 dnů od obdržení zásilky, vrácené zboží musí být v původním stavu.
Reklamace by měla být nahlášena nejpozději do 48 hodin od obdržení zásilky.
Shein si na kontrolu vyhrazuje nejméně 5 dnů od obdržení vráceného zboží.
Zboží, které vrátit nejde, Shein často označuje jako nevratné.
Nelze vrátit produkty, které jsou rozbalené, bez originálního balení a cedulek, nebo poškozené.
Jak vrátit Shein – podmínky vrácení zboží
Zboží od Shein lze vrátit do 30 dnů od obdržení zásilky. Vrácené zboží musí být v původním stavu – to znamená, že musí být v originálním balení se všemi cedulkami a štítky, také nesmí mít žádné poškození, ani v něm nesmí nic scházet (v případě poškozených produktů lze využít možnost Shein reklamace).
Pokud zboží splňuje všechny výše zmíněné parametry, postup vrácení už je jednoduchý:
- Nejdříve se musí zákazník přihlásit ke svému Shein účtu a na stránce s objednávkami u dané objednávky kliknout na tlačítko „Vrátit položku”.
- Dále je třeba vybrat konkrétní produkty, které chce člověk vrátit, napsat důvod vrácení a vše odeslat.
- Následně je na zákazníkovi, aby si vytiskl štítek pro vrácení zboží a nalepil ho na balíček s vráceným zbožím.*
- Nakonec stačí předat balíček na nejbližší výdejní místo a vyčkat na reakci od Shein – ta by měla přijít přibližně do 5 dní po tom, co balíček dorazí.
*Podle serveru Arecenze to však není vždy nutné, např. pokud zákazník vrací Shein dopravou PPL – v tomto případě stačí mít QR kód uložený v mobilu.
Vrátit lze až několik produktů z vícero objednávek najednou. Zákazník může produkty vybrat v seznamu kombinovaného vrácení a spojit je tak do jednoho balíčku.
Štítek pro vrácení je v rámci jedné objednávky vždy jeden zdarma. Pokud však zákazník potřebuje k jedné objednávce více štítků (např. jeden produkt vrací později než druhý), zaplatí za nový štítek 110 Kč. Vracet zboží je tak lepší vždy najednou pod jedním štítkem, neboť pak je vrácení zboží Shein zdarma.
Podle několika zdrojů (Ekonews, Epeníze aj.) se také stalo, že Shein produkty zpět vůbec nechtěl. E-shop vrátil peníze, vrácení zboží však vůbec nepožadoval. Může se tak stát, že zákazník vůbec nebude muset zboží vracet, většinou se však jedná o levnější kousky a rozhodně nejde o pravidlo.

Shein vrácení peněz – kdy a jak dorazí zpět
S vrácením zboží na Shein souvisí i vrácení peněz. To nastane poté, co Shein zkontroluje vrácené zboží (zda je v původním obalu, není poškozené apod.). Shein si na kontrolu vyhrazuje 5 dnů od obdržení vráceného zboží, během sezónní špičky to však může trvat trochu déle.
V případě, že produkty nesplňují podmínky vrácení (např. nemají originální obal), budou zaslány zpět zákazníkovi na jeho náklady. Je proto vhodné vyvarovat se vracení věcí, které již na první pohled nesplňují podmínky.
Pokud zboží podmínky vrácení splňuje, Shein zákazníkovi vrátí peníze. Je však nutné dodat, že jde pouze o cenu samotného zboží – peníze za dopravu a jiné manipulační poplatky Shein nevrací. Někdy se tak nevyplatí vracet extrémně levné produkty, u nichž by většinu vrácených peněz zákazník stejně dal na dopravu zboží.
Nevratné produkty – co již vrátit nelze
Bohužel lze při nákupu na Shein narazit i na zboží, které vrátit nelze. Stejně jako u jiných prodejců, i u Shein nejde vrátit produkty, které jsou rozbalené, bez originálního balení a cedulek, nebo poškozené – v takovém případě je k dispozici již zmíněná Shein reklamace.
Kromě toho však existuje i několik kategorií zboží, které u Shein nelze vrátit ani v původním balení:
- spodní prádlo
- body
- kosmetika
- šperky
- zboží pro kutily
- zboží na akce a party
- produkty pro domácí mazlíčky
- některé doplňky
- personalizované zboží
- dárky zdarma
Zboží, které vrátit nejde, Shein často označuje jako nevratné. Před nákupem se tak vyplatí zkontrolovat, zda zboží, které se nachází v košíku, lze vrátit či nikoliv. Koupi nevratného zboží je vhodné si předem opravdu promyslet, zejména pak, pokud jde o dražší či zbytný produkt.
Reklamace Shein – co dělat s vadným zbožím
Při online nákupu mohou nastat i situace, kdy zákazníkovi dorazí poškozené zboží. Někdy jde o detail, který člověku nevadí a může produkt používat i nadále, ovšem jinde jde o situace, kdy vadu prostě nelze ignorovat. V takovém případě se obvykle nevyplatí zboží vracet standardní cestou (poškozené zboží u Shein vrátit nelze) a je potřeba ho reklamovat.
Shein reklamace se provádí prostřednictvím zákaznického servisu a měla by být nahlášena nejpozději do 48 hodin od obdržení zásilky. Reklamované zboží by mělo být v původním obalu se všemi cedulkami a štítky.
Při reklamaci je vhodné poskytnout Shein co nejvíce důkazů, ideálně i fotografie produktu. Zákaznický servis pak klientovi řekne, co dělat dál. Obvykle je postup podobný jako u klasického vrácení zboží.

Tipy pro bezproblémové vrácení
Vrácení zboží je obvykle bezproblémové, i tak se však může občas něco pokazit. Naštěstí existuje několik tipů, jak vrátit Shein a problémům alespoň částečně předejít.
Co konkrétního lze udělat pro bezproblémové vrácení zboží?
- zkontrolovat zboží co nejdříve od převzetí
- předem si ověřit, které zboží lze vrátit
- z produktů nesundávat žádné cedulky, obaly a štítky, dokud si zákazník není jistý, že si zboží chce nechat – zboží bez původního balení nelze vrátit
- neotálet s vrácením
- všechny věci u objednávky vracet najednou
- uchovávat veškerou dokumentaci
Především je třeba jednat rychle a mít u sebe veškerou potřebnou dokumentaci. Přestože má zákazník na vrácení zboží celých 30 dní, je lepší to neodkládat. Může se totiž stát, že později zapomene a termín promešká, nebo doma omylem zboží poničí tak, že ho již nebude možné vrátit. Je tak vhodné začít proces vrácení co nejdříve.
Vrácení zboží zdarma Shein nabízí pouze pro jeden balík v jedné objednávce. Je tak lepší vrátit všechno zboží najednou a ne ve více balících. Recenzenti obvykle uvádějí, že s vrácením zboží nikdy neměli žádný větší problém.
Kontakt Shein – zákaznická podpora i mobilní aplikace
Při vracení zboží se vyplatí vědět, jak CZ Shein kontaktovat. Nejlepší pomoc může zákazníkům poskytnout živý chat, který lze snadno najít na webu nebo v aplikaci Shein. Jde o vhodný CZ Shein kontakt pro veškeré problémy.
Živý chat je k dispozici ve všední dny od 9:00 do 18:00 UTC času (v Česku od 10:00 do 19:00). Na webu Shein lze najít také telefonní číslo pro telefonní službu, která by měla fungovat ve stejný čas.

Jak se vyhnout vracení zboží
Ideálním způsobem vrácení zboží je nemuset ho vracet vůbec. Přestože ne vždy je to možné, existuje několik tipů, jak vybrat vhodné zboží a vyhnout se nutnosti ho vracet:
- pořádně si produkt nastudovat
- dát si pozor na složení
- číst recenze kupujících
- ověřit si velikost
Čtení recenzí je jedním z nejdůležitějších kroků. Pod produkty na webu jsou recenze, podle nichž může zákazník zjistit, jak kvalitní daný produkt je a zda odpovídá popisu. Pokud jsou recenze negativní nebo upozorňují na lživý marketing, je lepší se danému produktu vyhnout.
Důležité je také kontrolovat, co člověk kupuje. Při nákupu by si měl kupující produkt pořádně prostudovat a ujistit se, že si do košíku vložil správnou velikost – tu si lze ověřit pomocí tabulky velikostí. Jde o opravdu důležitý krok, který by zákazník rozhodně neměl podceňovat.
Pozor je vhodné si dát také na složení produktů (např. kosmetiky), jelikož některé mohou obsahovat škodlivé látky. Zdaleka nejdůležitější je však vybírat zboží, u kterého si je člověk jistý, že jej opravdu využije. U takového zboží je pak zásadní si pečlivě nastudovat recenze a ujistit se, že skutečně odpovídá očekávání, které od něj zákazník má.
FAQ – nejčastější otázky
Čínský e-shop Shein svými nízkými cenami, moderním zboží a rychlou dopravou opravdu láká k nákupu. Může se tak snadno stát, že zákazník nakoupí něco, co nakonec nepotřebuje nebo prostě jen nechce. Vše se naštěstí dá snadno řešit. Důležité je jednat rychle a uchovávat si veškerou potřebnou dokumentaci.
Jak dlouho trvá vrácení peněz ze Shein?
Podle recenzí trvá vrácení peněz ze Shein okolo 10 dní. Vše však záleží na konkrétní situaci – například během sezónní špičky může být doba vrácení peněz delší.
Je vrácení zboží na Shein zdarma?
Zdarma je pouze první vrácení zboží v rámci jedné objednávky. Za další vrácení zákazník zaplatí 110 Kč za balík.
Lze vrátit plavky, které nesedí?
Bohužel, plavky patří mezi zboží, které nelze vrátit. Jediný možný způsob vrácení je reklamace – ta je ovšem možná pouze v případě, že jsou plavky poškozené.
Jak se spojit se zákaznickou podporou Shein?
Se zákaznickou podporou lze komunikovat prostřednictvím živého chatu, který je k dispozici ve všední dny. Lze jej najít přímo na webu, případně v mobilní aplikaci Shein.
Diskuze (0 komentářů)
Připojte se k diskuzi
Tento článek zatím nikdo nesdílel svým názorem. Buďte první!







